Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

"Tajemnice Piramid" i "starsza" cywilizacja - dyskusja

piramidy moai Teotihuacan Mohenjo Daro Egipt starsza cywilizacja starożytna cywilizacja kataklizm dorobek kulturowy Chiny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
72 odpowiedzi w tym temacie

#41 Bercik

Bercik

    Infrzak

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 60 postów

Napisano 07 październik 2014 - 22:16

Bardzo ciekawa jest sprawa jest z cywilizacją Sumerów, co pisałem kilka postów wyżej.

@arek
Bardzo ciekawe spostrzeżenie ;)

Jeszcze tak w kontekście bloków i ich transportu, trafiłem dziś na artykuł, nt. tablicy w grobowcu Djéhoutihétepa, ukazjującej sposób transportu wielkiego posągu. Poniżej oryginalny obraz.
Dołączona grafika

I wyraźniejszy szkic:
Dołączona grafika

Widać wyraźnie sposób transportu, posąg stoi na jakimś podeście, wielu pracowników ciągnie konstrukcję, a jeden z nich podlewa drogę przed podestem jakąś cieczą. Może coś śliskiego? Ropa? Smar? A może zwykła woda? Na pewno miało to ułatwić transport; ciekawe.


Użytkownik Bercik edytował ten post 07 październik 2014 - 23:37


#42 Hybrid

Hybrid

    Zaangażowany Infranin

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 358 postów

Napisano 08 październik 2014 - 07:13

 

 Znaleziono natomiast kamienie w Baalbek. Megality w Turcji .Puma Punku. itp.

 

  Dokładnie , Piramidy to mała mecha w porównaniu z Turecką Petrą 

 

Załączony plik  000-petra potop-029.jpg   66,86 KB   5 Ilość pobrań

 

To też wykuto miedzianymi ''dłutkami'' w litej skale . O młotkach jak na razie nic nie wiadomo z jakiego materiału był

 


Użytkownik Hybrid edytował ten post 08 październik 2014 - 07:15


#43 Ciekawski Jasiu

Ciekawski Jasiu

    Zaangażowany Infranin

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 344 postów

Napisano 08 październik 2014 - 11:42

 

Jak powiązałeś ten zegar z podróżami w czasie?

Jeśli miałbyś się przenieść w czasie musisz zweryfikować czy wylądowałeś tam gdzie chciałeś, potrzebujesz do tego zegara...Najlepszy wydaje się zegar gwiezdny.



#44 arek

arek

    WETERAN

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2946 postów

Napisano 08 październik 2014 - 11:43

174 ludzi ma przeciągnąć ten postument ,wysoki na około 15m ,by nie zapadał sie w piasku polewają wodą ziemię. Oczywiście sanie suną po piasku, bo nie widać rolek pod nimi. Nawet jeśli pod płozy wkladali bale jako rolki , to chciałbym by ktoś to powtórzył używajac lin z epoki ,i monumentu w skali 1:1 .

 Bo do tej pory jest tak że bierze sie mniejsze coś, powiedzmy 500kg i ciagnie odpowiednio mniej ludzi, problemik jest jednak w nacisku (Kg/cm2) na płozy,ewentualne belki i mokry piasek, przy dużej liczbie robotników wektory przyłożonej siły (jeśli ciagna na wprost jest powiedzmy 100% ale nie wszyscy tak ciągna kazde odchylenie liny to spadek wydajności), możliwości zaparcia się bosych o miałki piach i kilka procent leserów, ciężar lin.

 Ciekawe ile trzeba przylożyć kG siły by przesunać taki postument. Tylko nie piszcie że, skoro do 500 kg potrzeba 50kG to do 50 000 potrzeba 5000 bo tak nie jest.

 Ludzie są w stanie bez użycia bloczków podnieśc głaz 500 kg ale nie podniosą 5t bo nie starczy krawędzi do chwycenia.

 Prosto Hawasowi powiedziec ze nad piramidą pracowało 200 000 ludzi i caly Egipt pracował na piramidę Chu -fu , tylko że piramidy budowano oprócz życia normalnego, czyli obok armii, obok rolnictwa ,transportu płodów ich magazynowania ,nie wiem czy w Egipcie starczyłoby ludzi na to. Nigdzie nie używano zwierząt.

 Jeszcze zabawniej wyglada sprawa z Ameryką  Środkową bo tam nie używali belek  do transportu bo nie znali wykorzystania koła. A na wysokościach spada wydajnośc organizmu. A drogi budowali z kamiennych płyt.



#45 Ciekawski Jasiu

Ciekawski Jasiu

    Zaangażowany Infranin

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 344 postów

Napisano 08 październik 2014 - 13:45

 Ciekawe ile trzeba przylożyć kG siły by przesunać taki postument.

Zagladając na ponizszy link można uzyskać pewien pogląd. Szczególnie trafna jest tam uwaga o łaczeniu zaprzęgów...

 

http://www.stajniatr...e/stajanie.html



#46 arek

arek

    WETERAN

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2946 postów

Napisano 08 październik 2014 - 17:31

Zaprzęg koński ma ograniczone możliwości zwiększenia siły uciągu - przy wielokonnym zaprzęgu łączna siła zwierząt razem jest mniejsza, niż suma siły każdego z nich oddzielnie. Doświadczenia wykazały, że dwójka koni ma siłę uciągu o ok. 10 % mniejszą, czwórka - o 25 %, szóstka - aż o ponad 60 %. Dalsze łączenie koni w jeszcze większe zaprzęgi w celu uzyskania większej wydajności jest na logikę nieuzasadnione.

 W kategorii ciężkiej rekordem jest 4776 funtów (2166 kg) - dokonała tego para koni belgijskich o imionach Smuck i Roger, należących do Chrisa Hatfielda i Terry Yodera. Rekord ustanowiono 9 października 2006 roku. Oprócz tego oficjalnego rekordu często organizuje się rozmaite inne pokazy uciągu. Przykładowo 25 sierpnia 2007 roku na pokazie w Rantoul 48 koni belgijskich spięto razem. Taki zespół pociągnął bronę talerzową o masie 17,000 funtów (7711 kg). Normalnie do ciągnięcia tej maszyny używa się 150-konnego ciągnika.

 

 Tyle o koniach których nie używano w Egipcie, jako siły pociągowej. Tylko że, dla ludzi te parametry są inne.Nie tylko ze względu na masę mięśni "napedowych" ,mieśni ud pośladków i kręgoslupa ale i rozmieszczenie środka cieżkości i wektora  siły  uciągu .U człowieka ciągnącego to jest nieco poza miednicą z przodu, więc możliwość wykorzystania ciężaru własnego ok 70kg przy zawisię podczas ciagnięcia plus, możliwości mięśni, nie jest i dla porównania , u konia to będzie około 1 m od miednicy średnio 600kg masy wykorzystanie mięśni ud zadu i kręgosłupa bo są wzdłuz linii ciągniecia . A i tak zaprzęg 48 koni ciągnie maksymalnie z siłą 7 -8 t Belgijskie konie pociągowe to prawie 1000 kg wagi.



#47 Ciekawski Jasiu

Ciekawski Jasiu

    Zaangażowany Infranin

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 344 postów

Napisano 08 październik 2014 - 18:39

 . A i tak zaprzęg 48 koni ciągnie maksymalnie z siłą 7 -8 t Belgijskie konie pociągowe to prawie 1000 kg wagi.

I o to właśnie chodzi.........Gdzie konie a gdzie ludzie. Chodziło mi o pokazanie jak spada siła zaprzęgu. Jak spada siła zaprzegu konnego to i ludzkiego również........



#48 tomeru

tomeru

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 09 październik 2014 - 11:49

A dlaczego ograniczamy się do wyjaśnień z zakresu naszej wiedzy i umiejętności posiadanych przez dzisiejszą cywilizację ? Nasza nauka powoli odkrywa pewne rzeczy , które kiedyś wydawały się fantastyką. Być może kiedyś świat był oparty na innej wiedzy wykorzystującej jakieś inne zasoby - skoro Tesla chciał udostępnić energię każdemu i są teorie wskazujące że piramida Cheopsa mogła być kiedyś jednym z ogniw takiego systemu w czasach przedpotopowych a dzisiejsi naukowcy mówią nam to co chcą :) - polecam ten artykuł:

http://paranormalpl....e-majstersztyk/

ktoś w tym wątku pisał że giza jest jak ser szwajcarski - co znowu w zestawieniu z poprzednim artykułem i pomyslami tesli :

https://www.youtube....h?v=VqJLTb1cV1Q

budzi wątpliwości odnośnie stanu naszej wiedzy o przeszłości lub po prostu - jest jakiś nacisk na fałszowanie tego co nam sprzedają naukowcy - lub są po prostu zadufanymi bufonami każdy z nas musi wybrać sobie pasującą mu odpowiedź

inne zapomniane (?) możliwości:

http://innemedium.pl...okow-kamiennych



#49 arek

arek

    WETERAN

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2946 postów

Napisano 09 październik 2014 - 16:39

Tu akurat chodzi o mozliwosci wykonania tych budowli wg. archeologii akademickiej, dostępnych rysunków. Po prostu narysowano sposób przeciągnięcia postumentu i w zasadzie nikt nie sprawdza mozliwosci wykonania takiej pracy w ten sposob.

 Natomiast jesli chodzi o sama piramidę to w sumie nie mamy rysunków. Chociaż budowa miała zatrudnić cały kraj na 25 lat, dać wieczną chwałę pochowanemu w niej człowiekowi. Ciekawe dlaczego nie używano słoni, koni czy choćby osiołków.



#50 niedźwieć

niedźwieć

    Homo Infranius

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 477 postów

Napisano 11 październik 2014 - 09:40

Ja bym to podsumował krótko - na dzień dzisiejszy to, co wiemy o starożytnych, to interpretacja, a nie 'wiedza'.

#51 Janek

Janek

    Infrańczyk

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 166 postów

Napisano 02 luty 2015 - 23:34

Ja bym to podsumował krótko - na dzień dzisiejszy to, co wiemy o starożytnych, to interpretacja, a nie 'wiedza'.

 

Jeśli wiedza na temat starożytnych kultur pochodzi z filmów lub książek których twórcy mają na celu wzbudzenie sensacji, to rzeczywiście tylko interpretacja. Dobrym przykładem jest Ancient aliens gdy np. w Puma Punku najazd na blok i gość mówi że jest wykonany z diorytu który tam nie występuje podczas gdy tak naprawdę to czerwony piaskowiec którego tam pełno. Potem znów najazd na ten sam blok i gość mówi że nie wiemy jaką techniką został wykonany. Gdyby tylko ujęcie objeło to co jest  obok to wszyscy zobaczyliby masę półproduktów ze śladami obróbki. Gdyby poszukali dokładniej to zobaczylibyśmy narzędzia które tam znaleziono. Potem znów najazd na ten sam blok i gość mówi nie wiemy jak je tam umieszczono. Jakby z kamerą poszedł z drugiej strony to by nagrał rampę jedną z tych których tam pełno. O piramidach to nawet nie chcę się wypowiadać , samo stwierdzenie że nie były objektami sakralnymi wskazuję nieznajomość tematu.Co do Sitchina to łatwo zweryfikować jak bardzo się myli. Oczywiście o ile to kogoś interesuje. Najlepszym źródłem o starożytnych kulturach są biblioteki akademickie w większości dostępne online. Niestety nie w języku polskim. Tu świetna stronka dotycząca literatury Sumerów ze słownikiem. Każdy może sam sprawdzić co oznacza Annunaki.
http://etcsl.orinst.ox.ac.uk/#



#52 Janek

Janek

    Infrańczyk

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 166 postów

Napisano 17 luty 2015 - 20:11

Załączony plik  Transport2.gif   20,15 KB   3 Ilość pobrań

Jeżeli przyjmiemy jako główne założenie, że rysownik starał się jak najdokładniej przedstawić rzeczywistą scenę transportu posągu, to analizując treść rysunku powinniśmy znaleźć wyjaśnienie co najmniej czterech jego cech charakterystycznych nie spotykanych gdzie indziej. Po pierwsze, rysownik zadał sobie bardzo dużo trudu, aby przedstawić właśnie tyle osób w zaprzęgu. Po drugie, jeden z czterech rzędów ciągnących zdecydowanie wyróżnia się strojem: co druga para ciągnących ma długie fartuszki, a pierwsza paw posiada dziwaczne nakrycia głowy. Po trzecie, liny nie są zaczepione bezpośrednio do sań, lecz do elementu o nietypowym kształcie, który jednym końcem opiera się o płozy. Po czwarte. Jeden z pracujących najprawdopodobniej wylewa jakaś ciecz z przodu sań. Ponieważ jest rzeczą fizycznie niemożliwą aby 166 ludzi było w stanie ciągnąć liny z siłą co najmniej rzędu 9 ton, należało szukać rozwiązania w zastosowaniu jakiegoś urządzenia umożliwiającego przełożenie sił i oczywiście znaleźć punkt oparcia umożliwiający zwiększenie siły. O ile nie jest rzeczą trudną znalezienie odpowiedniej maszyny prostej umożliwiającej zwiększenie siły, o tyle trudno było znaleźć na rysunku interpretację punktu oparcia. Dopiero próba znalezienia przyczyny, dla której jeden szereg ciągnących różni się od innych, pomogła znaleźć wielce prawdopodobną interpretację rysunku przedstawioną na szkicu poniżej.

Załączony plik  Transport3.jpg   13,44 KB   4 Ilość pobrań

Egipcjanie nie rozważali problemów ciągnięcia ciężkich głazów i posągów teoretycznie, oni to po prostu realizowali w praktyce. Sprawdzili, że nawet 300 czy 400 ludzi nie dałoby rady ciągnąć z siłą przekraczającą 9 ton. Liny z włókien oprócz szeregu zalet, mają jedną uciążliwą wadę, rozciągają się. Wydłużenia liny zależą oczywiście od wielkości siły rozciągającej, rodzaju splotu i długości liny. Gdyby kilkudziesięcioosobowy szereg ludzi usiłował ciągnąć zapomocą jednej liny, to ostatni w szeregu musiałby zrobić o kilka kroków więcej od pierwszego zanim lina uzyskałaby właściwe naprężenie. Każdorazowe zwolnienie napięcia zmuszałoby do wykonania ponownej pracy naprężania (niebagatelnej), a znajdowanie coraz nowych punktów oparcia dla nóg i zachowanie równoczesności działania wszystkich 50 ludzi jest mocno wątpliwe. Ludzie ci mogliby co najwyżej szarpać liną i byłoby to zajęcie bardzo mało efektywne. Egipcjanie znaleźli genialne rozwiązanie. Okazuje się, że kiedy ludzie starają się utrzymać uciekającą z rąk linę, sytuacja diametralnie się zmienia. Rozciągliwość liny przestaje przeszkadzać, nogi pozostają w miejscu, najwyżej ręce zmienią miejsce chwytu. Oprócz tego, człowiek trzymając uciekającą linę nie wykonuje pracy, w rozumieniu siła razy przesunięcie, jest w stanie utrzymać znacznie więcej niż ciągnąć. Egipcjanie stworzyli coś w rodzaju ruchomego punktu podparcia składającego się z trzech rzędów ciągnących, którzy byli w stanie stawić chwilowo opór rzędu 65 kG każdy, co dało w sumie siłę oporu równą około 8 ton. Dopiero czwarty rząd, właśnie ten wyróżniający się ubiorem, najważniejszy, bo wymagający równoczesności pracy, był tym rzędem ciągnących, który wykonywał właściwą pracę przeciągania posągu. 43 ludzi ciągnęło z siłą 25 kG każdy, co dawało w sumie ponad l tonę. Przy zastosowaniu bardzo ciekawego elementu, w postaci belki drewnianej o niezwykłym kształcie, umożliwiającego przełożenie około 1:9, mogli oni wywierać na sanie z przymocowanym do nich posągiem, siłę 9 ton. Była to siła wystarczająca do ciągnięcia posągu, tym bardziej, że obie strony, ciągnąca i dająca oparcie, dysponowały pewnym zapasem. Przyjmując proporcje wymiarowe rysunku możemy w przybliżeniu ocenić wielkość przesunięcia posągu w jednym cyklu pracy. Jeśli przyjmiemy za możliwy 60° obrót belki w specjalnym gnieździe na końcu płóz, to przesunięcie sań mogło wynosić około 6 cm, w tym czasie szereg ciągnących przesunąłby się o 54 cm, następnie ciągnący cofnęliby się o 48 cm, szeregi stawiających opór przesunęłyby się do przodu o 6 cm (nie wykonując żadnej pracy) i cykl mógłby się powtórzyć. Najbardziej obciążonym elementem byłoby gniazdo obrotu belki w zakończeniu płóz. Naciski występujące w tym miejscu z całą pewnością wymagały polewania wodą.

Załączony plik  Transport4.gif   31,3 KB   4 Ilość pobrań

 

Fragment pochodzi z książki "O piramidach inaczej" Andrzeja Bochnackiego.

 

Według mnie jest to dość ciekawa teoria dotycząca metod transportu, warta pokazania ponieważ Egipcjanie bez wątpienia używali maszyn prostych. Jest w niej pewien niuans który psuje ogólny zarys tej metody i ciekawy jestem czy ktoś to również zauważy.



#53 robrep

robrep

    Homo Infranius

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 424 postów

Napisano 18 luty 2015 - 01:27

A ja mam zapytanie dla chętnych wiedzy co to jest? Zdjęcie zrobiłem sam i jest oryginalne, w punkcie archeologicznych Monte Alban.

A ja mam zapytanie dla chętnych wiedzy co to jest? Zdjęcie zrobiłem sam i jest oryginalne, w punkcie archeologicznych Monte Alban.

A ja mam zapytanie dla chętnych wiedzy co to jest? Zdjęcie zrobiłem sam i jest oryginalne, w punkcie archeologicznych Monte Alban.

Załączone pliki



#54 Ronin

Ronin

    Dobroczyńca

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 448 postów

Napisano 18 luty 2015 - 01:44

Jak Meksyk to może to urson?

#55 Ciekawski Jasiu

Ciekawski Jasiu

    Zaangażowany Infranin

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 344 postów

Napisano 18 luty 2015 - 12:59

 

Według mnie jest to dość ciekawa teoria dotycząca metod transportu, warta pokazania ponieważ Egipcjanie bez wątpienia używali maszyn prostych. Jest w niej pewien niuans który psuje ogólny zarys tej metody i ciekawy jestem czy ktoś to również zauważy.

Wg mnie, stosowane przez egipcjan materiały nie wytrzymają tych sił. Na dodatek ża każdym razem trzeba pokonać siłę bezwładności.



#56 niedźwieć

niedźwieć

    Homo Infranius

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 477 postów

Napisano 18 luty 2015 - 13:44

Według mnie jest to dość ciekawa teoria dotycząca metod transportu, warta pokazania ponieważ Egipcjanie bez wątpienia używali maszyn prostych. Jest w niej pewien niuans który psuje ogólny zarys tej metody i ciekawy jestem czy ktoś to również zauważy.

 

Ciekawa, nie ciekawa. Jeśli przyjmiemy, że egipscy inżynierowie byli geniuszami fizyki newtonowskiej i dokładnie w ten sposób transportowano posągi, obeliski i bloki na budowę piramid i świątyń, to czy ten gość, w swojej książce rozwija inne kwestie, i.e.:

 

- jak obrabiano pojedyncze bloki z taką precyzją

- załadunek do transportu, rozładunek i umieszczenie / montowanie - jak i czym to robiono

 

i najważniejsze - czas. W przypadku teorii nt. choćby budowy piramid, ja zawsze mam problem z ramami czasowymi, które podają źródła historyczne. Gdzieś na necie kiedyś widziałem wyliczenie jakiegoś inża, że aby zbudować Wielką Piramidę w takim czasie, w jakim naukowcy twierdzą, że została zbudowana, bloki musiałyby być kładzione za pierwszym podejściem średnio co kilka sekund.



#57 Ciekawski Jasiu

Ciekawski Jasiu

    Zaangażowany Infranin

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 344 postów

Napisano 18 luty 2015 - 16:31

Żródła podają, że piramida zbudowana jest z 2,3 mln. kamiennych bloków, które ważą od 3 do 15 ton plus bloki granitowe ważące od 30 do 80 ton.

 

Z prostego wyliczenia, zakładając budowę w czasie 20 lat bez przerw 12 h / dobę, miliby około 2 minut na blok. na YT jest film chyba "wielki kamień" czy przewóz wielkiego kamienia........  Kamień waży chyba z 8t  załadowanie go na ciężarówkę przy użyciu Dźwigu trwa około 30 min. Co by nie mówić, jeśli nawet uzywali prostych w działaniu i budowie maszyn za wszystkim stała genialna myśl.



#58 Janek

Janek

    Infrańczyk

  • Użytkownicy
  • PipPipPip
  • 166 postów

Napisano 18 luty 2015 - 18:52

Co do czasu budowy piramidy Khufu to prosiłbym o to źródło historyczne mówiące o 20 latach. Przyczyne tej prośby wyjaśnie po otrzymaniu źródła.Co do geniuszu Egipcjan to trzeba pamiętać że przystępując do budowy piramidy Cheopsa mieli za sobą tysiąc lat doświadczenia w obróbce kamienia i jego transporcie. Tyle czasu chyba wystarczy by dobrze poznać materiał? Tylko że Wielka piramida rzeczywiście robi wrażenie, zastosowane rozwiązania sa innowacyjne. To trochę dziwne że patrząc wstecz na Einsteina, Da Vinci czy Archimedesa tak trudno jest przyjąć że archtekt Wielkiej piramidy mógł być takim samym geniuszem jak wielcy znani z historii. Logiczne też że o takim człowieku niewiele jest wzmianek, ponieważ w tamtym okresie był tylko jeden żywy Bóg-faraon.

 

 Kwestie transportu czy obróbki nie są takie łatwe do wytłumaczenia, nie używano jednej metody "na wszystko". Transport materiałów wielko gabarytowych i transport 2 milionów bloków to dwie inne sprawy. Tak samo obróbka, inną metodę stosowało się do wykucia wielkiego obelisku a inne do praktycznie taśmowej produkcji bloków. Padło słowo o precyzji. No cóż tak naprawdę to te bloki takie średnio precyzyjne, są oczywiście elementy jak sarkofagi które są napradę starannie wykończone jednak sam budulec wielkiej piramidy jest obrobiony tylko tak by zachowywał swój wymiar, co na takiej małej powierchni było stosunkowo łatwe. Nasze dzisiejsze narzędzia niewiele się różnią od tych z epoki:

Załączony plik  pyra-tools1.gif   141,03 KB   2 Ilość pobrań

 

Wracając do transportu tego wielkiego posągu, to i ja miałem takie odczucie że belka która spełnia funkcje przekładni nie wytrzyma tego przeciążenia. Jednak owinięcie jej miedzianą blachą zwiększyłoby wytrzymałość dwukrotnie chociaż ciągle byłby to element najbardziej narażony na uszkodzenie. Widać Egipcjanie dobrze o tym wiedzieli ponieważ na tym rysunku widać jak niosą zapasową belke.Według mnie minusem tej teorii jest kształt belki. Tak wogóle rysunek jest niekompletny, brak całej tylnej części a wg. mnie tam kryje się rozwiązanie funkcjonowania użytej przekładni w praktyce.

Załączony plik  Transport.jpg   80,37 KB   4 Ilość pobrań

 

 



#59 Hybrid

Hybrid

    Zaangażowany Infranin

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 358 postów

Napisano 18 luty 2015 - 19:49

Co do czasu budowy piramidy Khufu to prosiłbym o to źródło historyczne mówiące o 20 latach.

Źródełka pierwotnego nie ma ''wyschło'' .

Natomiast dzisiejsze źródełka twierdzą , że około 20 lat i bądż tu mądry aby cię usatysfakcjonować .

 

Jeżeli nie mamy żadnych wzmianek żródełkowych o tak potężnej inwestycji to skutek jest taki , że faraon jak i banda nierobów ''fellachów'' przejęła to jako spadek ... po kim ? 

I tu zaczynają się schody - czyli wolna amerykanka , pomysłów tyle ... ile ''mądrych głów'' .

 

 

Co do geniuszu Egipcjan to trzeba pamiętać że przystępując do budowy piramidy Cheopsa mieli za sobą tysiąc lat doświadczenia w obróbce kamienia i jego transporcie. 

 

 No , proszę , teraz ja zażądam od kolegi źródełka historycznego , mówiącego o tej tysiącletniej kamieniarskiej praktyce - o transporcie , już z grzeczności nie wspominam  .

 

Czyli , zakończenie budowy to rok  (-) 2560 + 1000 praktyka = (-)3560 roczek , wyliczenia rachunkowe jak na razie idą super , nie idzie nachwalić .  

Aby tylko szły w parze z ''genialną myślą techniczną'' .....

 

I tu znowu lipunga , roczki urosły nam jak kominy przemysłowych Katowic a ''genialną myśl techniczną'' ledwo co widać pośród trawnikowej zieleni .

 

Faraon i nieróbstwo ''fellachowe'' było zdolne ... ale do budowy nadnilowych  lepianek i to z mułu rzecznego - i to jest fakt a nie ...  zastosowane rozwiązania sa innowacyjne. 


Użytkownik Hybrid edytował ten post 18 luty 2015 - 19:51


#60 Ronin

Ronin

    Dobroczyńca

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 448 postów

Napisano 18 luty 2015 - 22:50

Faraon i nieróbstwo ''fellachowe'' było zdolne ... ale do budowy nadnilowych  lepianek i to z mułu rzecznego - i to jest fakt a nie ...  zastosowane rozwiązania sa innowacyjne. 

Myśląc w ten sposób, daleko nie zajedziemy, bo gdy ktoś zobaczy np. zamek w Malborku to też powinien wysnuć teorie, że coś z nim nie tak, bo przecież prosty kmieć żył w tamtych czasach w jakiejś lepiance i tylko do budowy lepianki się nadawał... A jednak byli ludzie, którzy potrafili poprowadzić budowę olbrzymich warowni...







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: piramidy, moai, Teotihuacan, Mohenjo Daro, Egipt, starsza cywilizacja, starożytna cywilizacja, kataklizm, dorobek kulturowy, Chiny