Z powrotem  do źródeł
Na początku  link  do  książki  inżyniera Andreasa Eppa
http://de.scribd.com/doc/36670480/Epp-Andr...ugscheiben-2002
-
Nie chcę kopiować  i  wklejać tutaj  zdjęć które do  mnie  nie należą  ,  więc  niech  pozostaną  w książce a ja  podam  numer strony i o  których  zdjęciach  mowa.
Andreass Epp był jednym  z  konstruktorów  nazistowskich dysków, podczas pokazów lotów helikoptera "Focke-Achgelis FW61" w 1936r., naszedł go wtedy pomysł  żeby wreszcie zabrać się na poważnie za to co go  od dzieciństwa interesowało, latające dyski.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W 1939r. plan dysku  był gotowy, dwa lata póżniej  nadający się do lotów  model który został przekazany generałowi Udet. Ten  dysk był testowany przez generała Dr. Walter R. Dornberger, szefa bazy doświadczalnej  raket w Peenemünde, pozytywne wnioski  stanowiły dalsze zalecenie. 13 lat  po  wojnie a dokładnie 4 września 1958r. Dornberger jeszcze raz poświadczył  że otrzymał  ów model.
Szkic dysku  znajduje się w książce na stronie 79 lub  stronie  scribd 73
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Schriever, jeden  z inżynierów którzy mieli zadanie  zbudować pierwsze dyski w zakładach  skody w Pradze (oddział Letov) zmienił  trochę plan Eppa co było przyczyną nieprzewidzianych problemów z  niewyważeniem, poprzez  skrócenie  śmigeł wyeliminowano problem i  w lutym 1945r. dysk  wykonał pierwszy próbny  lot.
Dysk Schrievera  znajduje się w książce na stronie 82 lub  stronie  scribd 76
------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdjęcia które wykonał  główny konstruktor ,Andreas Epp. Między  pierwszym a drugim  zdjęciem  minęło tyle czasu ile  potrzeba by zmienić film  aparacie foto.. Trzeciego  zdjęcia  nie  zdążył  wykonać, dysk  zniknął  za  górą. Zdjęcia wykonano w lutym  1945r.  w Tatrach Wysokich,  według Andreasa Epp są  to jedyne znane mu orginalne zdjęcia  
Dziwna kratkowana struktura na zdjęciu powstała  podczas  ucieczki i przechowywaniu zdjęć w ....skarpetce
Zdjęcia na stronie 98 , 99, na stronie 100 jest  powiększenie ....Scribd 92, 93 , 94
----------------------------------------------------------------------------------------------
Parę info.
Materiały do  budowy dysków dostarczały  firmy:
--Junkers, zakład w Oschleben, Bernburg
--Wilhelm Gustloff, Weimar
--Skoda, Praga
Części  zamienne:
l/III - Finow LZA, Eberswalde (Inżynier. Karl Rüdiger)
Części zamienne do  silników:
 
Luftzeugamt (Ritter v. Greim), Kölleder   przy Erfurcie (Zapasowy-JUMO 211 fb) 
Sztab  doradców  i  ekspertów  składał się  z :
Inż. Grohmann (PFL Adlershof) 
Inż. Otto i Bernhardt Bräutigam z Berlin-Tempelhof  
v. Lössei, Docent der Ingenieurschule Weimar 
Konstruktor Günther (Flugzeugwerke Heinkel)  
Inż. Wulf (Arado-Werke, Brandenburg/Warnemünde) 
Dipl.-Inż. Lippisch (Messerschmitt, Augsburg) 
 Dipl. Inż Sigmund David 
Prof. Winder von der TH Braunschweig 
Inż Otto Lange (RLM Berlin, Abt. LEI und GL4 
 Piloci Holm, Irmler, Kaiser i Lange
oraz główny  konstruktor Kalkert z "Gothaer"  fabryki  wagonów.
Pilotem testowym był Inż. Rudolf Schriever
 
Pod  koniec   wojny   gdy wojska ruskie stały  u bram  Pragi  zniszczono  dokumentację oraz dyski i  cały materiał, Epp pisze  że słyszał że podobno  coś zostało zabrane  przez  ruskich.
Po wojnie Epp miał jeszcze  w tajemnicy bawił  się  modelem "Diskus 1954" za co  trafił  do  więzienia
Szkic na stronie 119 , scribd 113
----------------------------------------------------------------------------------
Póżniej  go  ulepszył, nowa nazwa  to  "Omega-Diskus 1958"
zdjęcia na stronie 125, scribd 19
-----------------------------------------------------
Wgląd w wręg  modelu
zdjęcie na stronie 127, scribd 121
----------------------------------------------------
Dokumenty otrzymane w  urzędzie patentowym
Strona 149, scribd 143
--------------------------
Co też  bardzo ciekawe, pewien francuski konstruktor  Rene Conzinet , tak jak Epp  posiadał  obsesję na pukcie latających  dysków, jego  zdjęcia spodków można  zobaczyć na str. 121 , scribd 115.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak  samo jak Epp.  Silnikami  jego  były szybkie wirniki. To także jak widać w ewolucji  spodków Eppa zaczął on od wielkich  śmigeł obracających  się w obudowie  pierścienia  a póżniej  przeszedł na  kilka wirników.
System napędowy nie miał  nic  wspólnego z techniką obcych  ras a  tylko nowoczesnymi silnikami  odrzutowymi i tzw 
efektem Coandy.
Szkic na str.123 , scribd 117 pokazuje jak  dysk miał  się wznosić do  góry, wirniki zasysają  z  góry  powietrze  gdzie tworzy się częściowa  próżnia jednocześnie sprężone powietrze  odpycha spodek od ziemi.
 Francuza  usiłowano  podobno  trzy razy  zgładzić, nie wiadomo  kto miał  za tym  stać, ????. W grudniu1956r. w gazetach pisano że, Rene Couzinet i jego żona popełnili  samobójstwo.
Andreas Epp  zmarł  w 1997r. ,  w wieku 83 lat, kilka lat przed śmiercią  udało  mu  się zainteresować swoim  "Omega-dyskiem" pewną grupę ludzi, jednak  skończyło się tylko na rozmowach, nikt nie był  na tyle ciekawy  by sfinansować budowę dużego prototypu.....