Apple - współczesny kościół

Inne tematy z zakresu religii, wierzeń, cudów
Awatar użytkownika
Rysiek23
Homo Infranius Alfa
Posty: 3237
Rejestracja: sob cze 02, 2007 11:25 am
Kontakt:

Apple - współczesny kościół

Post autor: Rysiek23 »

BBC wyświetliła film dokumentalny, z którego wynika, że mózg miłośnika Apple'a reaguje na produkty tej firmy w sposób podobny do mózgów osób religijnych oglądających święte symbole. W filmie widzimy jak neurolodzy poddali badaniu rezonansem magnetycznym Aleksa Brooksa, wydawcę pisma World of Apple. Brooksowi pokazywano produkty Apple'a i innych firm. Badanie wykazało, że widok przedmiotu wyprodukowanego przez firmę Steve'a Jobsa wywoływał w mózgu znacząco odmienne reakcje od widoku przedmiotów autorstwa innych przedsiębiorstw. Gdy porównano wyniki uzyskane z badania Brooksa z wynikami osób wierzących okazało się, że istnieją duże podobieństwa pomiędzy reakcją jego mózgu, a reakcją osoby wierzącej, która widzi symbol swojej religii.



To pokazuje, że wielkie marki z dziedziny IT docierają do tych obszarów mózgu, które wyewoluowały na potrzeby przetwarzania wierzeń religijnych - stwierdził jeden z naukowców.



W filmie widzimy też biskupa Buckingham, który zauważa podobieństwa pomiędzy kościołami a sklepem Apple'a w londyńskim Covent Garden. Zdaniem duchownego mamy tam podobne elementy - kamienne podłogi, łuki, oraz małe „ołtarzyki", na których prezentowane są produkty. A oglądając materiał telewizyjny z otwarcia sklepu nie można nie zauważyć, że sprzedawcy i klienci zachowują się nieco podobnie jak osoby biorące udział w spotkaniach ewangelicznych.



Film Secrets of Superbrands można oglądać w serwisie iPlayer do 9 czerwca.



kopalniawiedzy.pl
Awatar użytkownika
ADAX
Weteran Infranin
Posty: 1147
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 5:54 pm
Kontakt:

Re: Apple - współczesny kościół

Post autor: ADAX »

Czego firmy nie zrobią dla pieniędzy i ogromnej sprzedaży. Dzisiejsze społeczeństwo goni własną piętę i konsumuje wszystko jak leci. Tak samo jest z wszystkimi typu reality show, program promuje gwiazdę, lub gwiazdy (wzór), na które oślepieni telewidzowie wysyłają smsy, a stacja bije kasę. Tutaj nie ma różnicy pomiędzy religią a takimi zabiegami marketingowymi, to takie same mechanizmy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „POZOSTAŁE”